Eindelijk eerste verslag van maandag 12April - Reisverslag uit Shanghai, China van Debby Arts - WaarBenJij.nu Eindelijk eerste verslag van maandag 12April - Reisverslag uit Shanghai, China van Debby Arts - WaarBenJij.nu

Eindelijk eerste verslag van maandag 12April

Door: debbyarts

Blijf op de hoogte en volg Debby

22 April 2010 | China, Shanghai

Ten eerste ben ik goed aaangekomen!het regende pijpenstelen toen ik eindelijk weer van mn sigaretje kon genieten. en het vest dat ik aan had, had ik natuurlijk al weer helemaal onder geknoeid in het vliegtuig dus heb gister heel veel lopen rillen van de kou dus ik mis mn jas idd heel erg vooral mn winterjas!vlucht was echt erg zo lang tussen twee mensen in zitten zelf niet tot amper naar achter kunnen en de gene voor je dat wel van plan is en dan proberen te slapen, een ramp zeg ik je heb nog beter in de bus van vliegveld naar appartement geslapen:s.
bij aankomst zag er netjes uit moesten ons melden, mobiele telefoon ontvangen, kamerindeling krijgen, paspoort tijdelijk inleveren voor kopie:s en pasje voor de kamer ontvangen.

Voor we naar het appartement liepen zei ik nog heel netjes als er verschillende kamers zijn 1persoons ofzow dan tossen we gewoon kunnen er ook geen kwade gezichten zijn.
Ik maak de deur open, de rest rent door het hele huis terwijl ik nog al mn spullen naar binnen aan het slepen ben haha.
Wat blijkt op elk bed lag een badge met naam van een van ons. Er is 1 heel klein kamertje met 1persoonsbed en bijna geen kastruimte maar met klein balkon,hier lag de naam celine.1 kamer heeft twee 1persoonsbedden met redelijke kastruimte hier lag de badge van maartje. En er is 1 Masterbedroom ruim met erg veel kast en opberg ruimte, bureau extra kastjes internetaanluiting, groot tweepersoonsbed, kluisje, redelijk balkon,fohn struikplank en strijkijzer en eigen badkamer met bad en wc. Op deze kamer lag de badge met de naam Debby :D eindelijk is echte mazzel haha.

Om 18:00 moesten we weer in de lobby zijn en toen zijn we gaan eten waar de echte tissnaas weer naar boven kon komen maar heb wel het een en ander geproefd ookal ging ik bijna over mn nek,(wat geen overdrijving was bij vooral 1 gerecht puur en alleen door de saus).het gene wat ik wel echt lkkr vond was de watermeloen hihi en de broccoli smaakte ook wel.Dus dat beloofd nog veel goeds.

Na het eten zijn we naar een hele grote "supermarkt" daar geweest om op zoek te gaan naar een warm vestje of jas. Voor mannen waren er erg veel jassen en vesten voor vrouwen niet. daar heb ik drie jassen voor gezien wat wel te doen was maar maatje s en de rest was spuug en spuug lelijk. toen ik uiteindelijk iets had gevonden wat te doen was(dun zwart vestje wat in ieder geval op een jurkje staat) en vroeg waar ik deze kon afrekenen werd ik zon 6 keer door gestuurd naar een andere kassa mede omdat er bijna niemand ook maar 1 woord engels spreekt.Bij het waspoeder kwam ik er nog niet uit nix herkenbaar behalve dettol , het eten wat ik zo gezien heb ook nog niet. Ik was daar aan het kijken voor een stijltang komt zo'n vrouwtje meteen chinees pratend naar ons toe en wijzen en lachen.waarna wij haar vragen of ze engels spreekt.
yes yes english english zegt ze en wandelde weer terug waar ze vandaan komt wij kijken elkaar beetje vreemd aan komt ze terug gelopen met een doos met engelse handleiding english english verder kwamen we dr niet mee heb m tog maar gekocht en hij doet t ook nog haha.
Qua hoe goedkoop het is vind ik nog wel mee vallen hoor heb tog bijna 20euro voor die tang betaald maar voor het vestje maar €6,90 had het veel goedkoper verwacht.
En s'avonds hebben we met een aantal man bij ons gezeten.

Deze morgen zijn er een aantal die een healthcheck moeten maar ik hoor daar gelukkig niet bij dit geld schijnbaar alleen voor de mensen die direct in contact komen met eten. dus wij hoeven pas om kwart over 1 aanwezig te zijn om te gaan lunchen en daarna krijgen we een presentatie van het nederlands consulaat.S'avonds gaan we naar een acrobatenshow Era kijken.En morgen ook een beetje sightseeing.
deze week gaan we ook nog ergens chinees leren koken taalcursus en teambuilding met de chinesebuddy's, dus ik ben benieuwd.
Ik hoop dat we zo maar even fatsoenlijk boodschappen gaan doen dat we in ieder geval kunne knabbele ofzow.

heb tot nu toe geen tot weinig tijd zin en energie om wat te typen dus hier het eerste mailtje aan de familie van het begin:P
(K)jes

  • 22 April 2010 - 07:26

    Siebe Munten:

    leuk verhaaltje debby. hopelijk gaan jullie nog een te gekke tijd tegenmoet daar.

    x siebe

  • 22 April 2010 - 12:38

    Vivian Muller:

    Heee deb,
    klinkt allemaal erg leuk!
    die van t world expo hadden mij vorige week trouwens ook nog gebeld of ik de 2e periode wou komen, maar ik ga toch lekker naar de zon!

    Ben benieuwd naar je 2e verhaal, vooral over het werk wat jullie daar moeten gaan doen!
    hihi hou je taai meid.. en we spreken elkaar gauw weer!!

    Liefs viv

  • 27 April 2010 - 20:46

    Cynthia:

    Fijn dat je het naar je zin hebt daar!~
    Veel eerste indrukken zeker! Ik hoop dat je het daar nog hel leuk gaat hebben!

    x

  • 29 April 2010 - 20:39

    Hanny Adriaans:

    Hoi Debby
    Het begin is gemaakt en nog niet eens een slecht begin met je masterbedroom.
    Hopelijk blijft alles je zo gunstig gezind. Het voordeel van het slechte engels dat ze in China spreken is dat je niet opvalt als je eigen engels slecht is. Maar dat zal bij jou wel niet het geval zijn.
    Debby wij willen jou veel succes wensen, maar vooral heel veel plezier.
    Geniet ervan.

    Groetjes uit Deurne
    Tante Hanny en Fam.

  • 03 Mei 2010 - 22:02

    Franca Arts:

    Hallo Debby,

    Alles goed? Wel veel geluk gehad met je masterbedroom. Je lijkt wel een prinses op de erwt(sprookje). Had eigenlijk gedacht dat het warmer zou zijn in Shanghai. Nog veel plezier. Groetjes vanuit Deurne. Tante Franca

  • 04 Mei 2010 - 20:51

    Tinnij En Harrie:

    Hoi Debbij
    Even een groet uit Deurne
    Wij hopen dat jij daar leuke ervaringen, en een fijne tijd,met toch een zonnetje erbij zult hebben
    Heel veel lieve groetjes
    oom Harrie tante Tinnij
    Doei tot ziens

  • 06 Mei 2010 - 10:16

    Nelly Van Den Boomen:

    Hé meiske,
    hoe gaat het met onze wereldreiziger uit Velden?? Wat een geweldige ervaring voor je. China is booming bussiness, dus wie weet wat voor voordeel je met deze trip nog krijgt, staat goed op de CV. Maarru, niet verliefd worden op zo'n chineesje hè? OF hij moet mee terug naar Velden willen ;)
    Groetjes van ons allen, doei Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Debby

Actief sinds 07 April 2010
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 10111

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 04 Maart 2018

Australië

10 April 2010 - 18 Juli 2010

Shanghai World Expo

Landen bezocht: