eerste week - Reisverslag uit Shanghai, China van Debby Arts - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Shanghai, China van Debby Arts - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: debbyarts

Blijf op de hoogte en volg Debby

10 Mei 2010 | China, Shanghai

Hallo mensen,
In de eerste week had ik ook een mailtje naar huis gestuurd met de planning van de eerste week waar we verschillende cursussen trainingen en teambuilding met de buddy's hebben gehad. Wat de buddy's betreft was ons verteld (thuis nog) dat ze het ontzettend leuk vinden om caudeautjes/souveniertjes te krijgen maar ik- helemaal mezelf zijnde- was het natuurlijk weer vergeten.Dus toen heb ik op schiphol nog maar ff een sleutelhangertje met een klompje met nijntje gekocht.Wat we niet wisten is dat niemand een vaste buddy heeft dus had ik eigelijk zo'n 8-15 klomjes moeten kopen:S wel erg jammer maar ik denk dat ik er gewoon eentje uit kies tegen het einde.
Het internet is hier niet altijd zo geweldig erg langzaam soms gewoon afwezig en het is al een paar keer gebeurd dat ik er vanaf werd gegooid of mn computer uit viel dus dat gaat erg lekker allemaal.Tot nu toe heb ik mede door tijdgebrek alleen maar foto's op hyves gezet maar die blijft erg vaak hangen dus moet ik met 4-5 foto's per keer doen maar iedereen die mn vriendje is op hyves kan in ieder geval zo'n 200 foto's bekijken heb er namelijk niet meer zo veel gemaakt en staan er niet allemaal op.


Planning eerste week
op zondagavond hebben we met een stuk of 7-8 bij ons gezeten tot uurtje of1 denk ik.

Maandag 12 april

09:00 – 13:00 Health check alleen voor mensen die met eten te maken hebben:P dus daar hadden ik en een paar andere gelukkig geen last van,want dit is niet zo plessant geweest.

13:00 verzamelen lobby

13:30 – 14:45 lunch. we kregen of tonijnsandwich of salmipasta natuurlijk heb ik voor het laatste gekozen en met heel veel champions was hij erg leker:D

15:00 – 16:00 Presentatie Nederlands Consulaat Generaal. erg leerzaam hier kregen we dus te horen dat je a snel opgepakt kan worden voor openbare dronkenschap en dan ook nog echt wel ff moet zitten.

16:00 – 17:00 Vrije tijd toen ben ik lkkr uurtje gaan slapen.

17:15 verzamelen lobby

19:30 – 21:00 Acrobatenshow Era Shanghai circus World. Dit was echt heel mooi trampolines, reuzeradachtig iets, grote ijzeren bal waar uiteindelijk wel 8 moters door elkaar op de kop tegelijk doorheen reden(ik dacht bij de 2de al idioot doe normaal:p)en ga zo maar door die mensen kun je gewoon doorvouwen en dan nog stapelen haha was echt heel mooi en echt de moeite waard

21:30 Vertrek terug na Citadines




Dinsdag 13 april

Groep 2

11:00 verzamelen lobby

12:00 – 13:00 Bezoek Shanghai Financial tower

De shanghai tower is met zijn 492 meter het hoogste gebouw van shanghai(geopend in 2008)deze was erg hoog en wel mooi om te zien met een mooi uitzicht.

13:15 – 14:00 lunch Blue Frog Amerikaanse stijl restaurant.Er waren 2groepen en de reden dat ik erg graag in groep2 wilde zitten was vanwege de verschillende restaurants bij groep 1 ging je namelijk naar een chinees restaurant haha.

14:15 vertrek naar de bund

De bund is een 1,5 km lange oeverpromenade langs de Huangpu River.Een hele koude regenachtige ervaring met veel starende en fotograverende chinesen, er zijn een paar blonde damens binnen de groep en schijnbaar is dit erg bijzonder voor deze mensen en zijn ze dol gelukkig als ze met een blondje op de foto staan haha.

17:15 vertrek naar river-cruise

18:30 – 19:30 River-cruise ook erg koud maaar wel een mooi uitzicht op het water op veel verlichte gebouwen




Woensdag 14 april

7:45 verzamelen

9:30 – 10:30 Chinese Language Class interressant saai grappig en vermoeiend verschillende lessen eentje met een terracatta beeldje zelfgemaakt als resultaat eentje met hele lichte chinesetaal kennis en eentje erg interressant over de geschiedenis en cultuur en oorlogen etc van china maar deze laatste had een prachtige voorleesstem zelfs slaapverwekkend met als gevolg dat behalve de hbo-ers bijna iedereen moeite had zn ogen open te houde en naar de koffieautomaat rende was wel erg grappig.

10:30 – 12:30 Arts & crafts workshop

12:30 – 13:30 lunch plakrijst met kip meloen en erg lekkere sla

13:30 – 15:30 Decoding China




Donderdag 15 april

groep 2

13:45 verzamelen

vertrek naar The kitchen at

15:00 – 17:00 Chinese Kookworkshop

17:00-18:30 diner genieten van wat je zelf gekookt hebt.

Leuk om het te zien en een keer mee te maken maar k zette toch maar een stapje achteruit toen er gevraagd werd of ik de kippenpoot van zn bot wou ontdoen met zo'n slagersmes :S bah bah
Naar de les en het proeven hebben we nog een certificaatje gekregen en daarna zijn we met een paar naar de super brand market gegaan erg westerse prijzen zelfs nog duur soms tegenover de nederlandseprijzen dat verbaasde me wel ik heb uit nood maar een vestje bij de h&m en 1 wat dikker bij de esprit gehaald voor een jas ben ik nog niet kunnen slagen(nog steeds niet haha) maar miss red ik het hier wel mee tot mooi weer



Vrijdag 16 April

7:45 verzamelen9:3

08:00 vertrek naar de Shanghai yacht club &resort

9:30 Teambuilding Event

een leuke dag vol uitdagende activiteiten. Samen met de chinese studenten zullen jullie verschillende 'opdrachten' moeten uitvoeren waardoor jullie elkaar wat beter leren kennen, en zo een goede start hebben voordat jullie jullie met je stage beginnen.

12:00 BBQ lunch

17:00 vertrek terug




Zaterdag 17 april

14:00 – 16:00 kick-off holland paviljoen




Zondag 18 April

Vrije dag

De tweede week hebben veel trainingen gehad op het paviljoen en natuurlijk voor het eerst kennis gemaakt met de METRO was eerste keer echt een ramp op elkaar geduwd zitten en wij vinden het vaak al druk in de trein.... bij ons denken wij als het vol is is het vol hier niet hoor dan nemen ze nog wel even een aanloopje en duwen maar rare mensen afentoe vooral als je je bedenkt over 5min komt de volgende weer haha

maar over de afgelopen week kom ik nog wel terug moet zo weer gaan werken en mn laptop is weer erg leeg.
Dus allemaal bedankt voor de reactie's en hoop dat jullie je al een beetje een beeld kunnen vormen ondertussen.
Groetjes en kusjes uit het hele verre Shanghai!

  • 10 Mei 2010 - 15:04

    Nicole..:

    Heeee lieve schat..

    maar goed dat wij jou kadootjes niet zijn vergeten dan heee:D
    heb je toch elke week iets leuks van ons:p
    ik mis je lieverd! ma spreek je snel weer @ hyves/msn/skype is iets persoonlijker:D

    Dikke kus uit Schandelo!!! hahaha zal je wel t ergste misse he:P(L)

  • 12 Mei 2010 - 18:33

    Cynthia:

    Ha debby wat een lueke verhalen nou ik wens je heel veel plezierxx

  • 03 Juni 2010 - 18:28

    Mandy:

    heej debke!!!!!

    Hoe is het daar? hier is eindelijk de zomer begonnen!!!!
    Ben un beetje laat met mailen maar heb wel veel aan je gedacht hoor en mis je ook wel een beetje .....
    Vooral als we met de dames in de bascule zitten, maar dat maken we wel weer goed als je terug bent!!! voorlopig drink ik er wel eentje extra voor je hahahaha (en dan naar 2 glazen op de kop staan)
    Wens je nog heel veel plezier daar!!!!
    spreek je snel!!

    Diekke kuskus men

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Debby

Actief sinds 07 April 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 10111

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 04 Maart 2018

Australië

10 April 2010 - 18 Juli 2010

Shanghai World Expo

Landen bezocht: